برگزاری سلسله کارگاههای آموزشی «ویراستاری و درستنویسی»
به همت دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی ایران، دوره آموزشی سهروزه، با هدف ارتقای سطح کیفی تولیدات مکتوب و آشنایی فعالان دانشجویی با اصول نگارش فارسی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، این سلسله کارگاههای آموزشی که ویژه فعالان نشریات دانشجویی و دانشگاهیان دانشگاههای علوم پزشکی منطقه ۱۰ آمایشی (قطب تهران) تدارک دیده شده بود، در سه جلسه مجزا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تاریخهای۲۳ تا ۲۵ خردادماه برگزار شد.
در این دوره آموزشی، استاد علیرضا عبدی، نویسنده، طنزپرداز و مدرس صاحبنام حوزه نگارش و ویرایش، به تدریس سرفصلهای مهمی از جمله اصول درستنویسی، قواعد ویرایش فنی و زبانی و اشتباهات رایج در نگارش فارسی پرداخت. بهرهگیری از زبان طنز و مثالهای کاربردی در تدریس، از ویژگیهای شاخص این جلسات بود که با استقبال شرکتکنندگان روبرو شد.
بر اساس اعلام دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات، برای تمامی شرکتکنندگانی که در این جلسات حضور داشتند، گواهی معتبر شرکت در دوره صادر خواهد شد.دانشگاههای علوم پزشکی منطقه ۱۰ تهران شامل دانشگاههایی نظیر ایران، تهران، شهید بهشتی، ارتش، شاهد، بقیةالله (عج)، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است که دانشجویان فعال در نشریات این مراکز از مخاطبان اصلی این کارگاهها بودند.
کامنت