معرفی اداره رفاه و تعاون

 

اداره رفاه و تعاون زیرمجموعه مدیریت اموردانشجوئی بوده و مسئولیت اموررفاهی دانشجویان را به عهده دارد و بعد از ورود به دانشگاه برقراری آرامش و آسایش دانشجویان ازنظرمالی به عهده اداره رفاه می باشد. دانشجویان می توانند با استفاده ازامکانات صندوق رفاه دانشجویان وام و تسهیلات دریافت نمایند. شایان ذکر است که درخواست این تسهیلات از طریق پرتال دانشجویی بوده و پس از انجام اقدامات اولیه و اداری درمرحله نهایی از طریق حساب بانکی با نام تجارت کارت جوان که موجبات دستیابی راحت و آسان در تمام طول روز و از طریق خودپردازهای دنیای تجارت الکترونیک را فراهم نموده است قابل دریافت می باشد که عبارتند از: وام تحصیلی ،وام مسکن ،وام ضروری،ودیعه مسکن ،وام تبصره ۲(شهریه شبانه - روزانه)، وام تبصره ۲ (واحد بین الملل )، بیمه خدمات درمانی دانشجویان بورسیه و بیمه حوادث، کاردانشجوئی و وام بنیاد علوی.

 

  • وام تحصیلی

وام تحصیلی در هر نیمسال و بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می گردد . نیمسال اول هر سال تحصیلی طبق ضوابط صندوق رفاه دانشجویان ۴ ماه و ۱۵ روز و نیمسال دوم هر سال تحصیلی ۵ ماه و ۱۵ روز محاسبه می گردد .

وام سه برابر : برای دانشجویان ممتاز و نمونه دانشگاه که در آزمون های سراسری سازمان سنجش و وزارت بهداشت و درمان متناسب با منابع صندوق حداکثر تا سه برابر سرانه مصوب وام تحصیلی و ضروری ( سه برابر پایه) قابل پرداخت به دانشجویان عادی ، براساس دستورالعمل و ضوابط تعیین شده دانشجویان ممتاز و نمونه ، با تشخیص معاونت و تصویب هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان قابل پرداخت می باشد .

  • وام ضروری

به وامی اطلاق می‌شود که یکبار در طول تحصیل به دانشجویان روزانه از سوی صندوق رفاه دانشجویان تعلق میگیرد و می بایست پس از گذشت یک سال از شروع به تحصیل نسبت به دریافت این وام اقدام فرمایند .

 

  • ودیعه مسکن

درراستای تامین بخشی از نیازهای دانشجویان ، به دانشجویان متاهلی که فاقد خوابگاه و دارای مسکن اجاره ای میباشند با ارائه مدارک مورد نیاز ازسوی صندوق رفاه دانشجویان وام ودیعه مسکن بصورت قرض الحسنه تعلق می گیرد.

شایان ذکراست دانشجویان می بایستی هنگام انجام مراحل فارغ التحصیلی نسبت به عودت وام به صندوق اقدام نمایند.

 

  • وام تبصره ۲(شهریه روزانه)

وام تبصره ۲( روزانه ) مخصوص دانشجویان دوره روزانه دانشگاه :‌این وام به دانشجویان مازاد شهریه پرداز جهت کمک به پرداخت شهریه طبق آیین نامه و مقررات صندوق رفاه دانشجویان در هر نیمسال با احتساب شهریه هر فرد بر اساس واحد های انتخابی دانشجو در آن ترم به حساب آموزش دانشکده های مربوطه واریز می گردد . دانشجویان دوره دکترا ودانشجویان تخصصی دولتی ( آزاد) نیزمیتوانند این وام را دریافت نمایند.

 

  • وام تبصره ۲ (واحد بین الملل)

این وام به دانشجویان دوره روزانه که در واحد پردیس بین الملل این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و موظف به پرداخت شهریه میباشند اطلاق میشود .

 

  • کار دانشجویی

کار دانشجویی یکی دیگر از فعالیتهای اداره رفاه میباشد که بیشتر به دانشجویان نیازمند ساکن خوابگاه و دانشکده ها تعلق میگیرد . دانشجویان ۷۰ ساعت در هر ماه
می بایست فعالیت داشته باشند .

 

  • بیمه خدمات درمانی دانشجویان بورسیه وحوادث دانشجویان
  • براساس تفاهم نامه فی مابین صندوق رفاه وزارت بهداشت وآموزش پزشکی وسازمان بیمه خدمات درمانی دانشجویان بورسیه و خانواده آنها ( براساس شرایط و قوانین) می توانند تحت پوشش بیمه خدمات درمانی باعنوان سایر اقشاری قراربگیرند.
  • شایان ذکر است که کلیه دانشجویان برای اینکه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند می بایستی به سایت بیمه سلامت ایرانیان http://www.bimehsalamat.ir مراجعه و نسبت به تکمیل مراحل و درخواست دفترچه بیمه اقدام نمایند.
  • کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل به مدت یکسال تحت پوشش بیمه حوادث قرارمیگیرند.
  • تسویه حساب و امور فارغ التحصیلی

امور دانشجویی دانشکده می بایستی در زمان فارغ التحصیلی ، وضعیت آموزشی دانش آموختگان را در قالب فرم میزان بدهی به اداره رفاه اعلام نماید. پس از مراجعه دانشجویان به اداره رفاه، بدهی های این افراد با توجه به داشتن تعهد محضری تقسیط و وضعیت بدهی های قبلی در صورت ناپیوسته بودن مقاطع ( موکولی ، متعهد به بازپرداخت) مشخص می گردد.

بعد از مدت یک هفته از انجام امور فارغ التحصیلی ، دانش آموختگان می توانند جهت دریافت نامه استعلام از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص دریافت مدارک به اداره رفاه مراجعه نمایند.

 

اخذ مجوزصندوق رفاه دانشجویان متشکل از

۱- مجوز مشروط ۲- مجوز موکول

۳- تسویه حساب

 

  • بدهی معوقه شامل صدورفیش و نظارت بر بدهی های گذشته .
  • رفع نقص پرونده هایی که فارغ التحصیل سالهای قبل هستند اعم از مکاتبه بادانشکده ها و واحدهای ذیربط.
  • ثبت سند تعهد محضری
  • نظارت دقیق بر اخذ و ثبت سند تعهد محضری که شامل ۲۴ آیکون است ، ذخیره شده و سپس اسکن می گردد.

 

وام قرض الحسنه موسسه بنیاد علوی

این وام براساس موافقت نامه فی مابین صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و موسسه بنیاد علوی جهت حمایت از دانشجویان محروم مستعد که از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه معرفی می شوند پرداخت می گردد . این وام همانند وام تحصیلی به صورت ترمی با ارائه مدارک که شامل تکمیل فرم درخواست و ضامن با گواهی کسر از حقوق می باشد، پرداخت می گردد.

فرم های لازم جهت ثبت نام دانشجویان جدید 1403-1402:

-فرم صدور کارت دانشجویی

-فرم تربیت بدنی
-فرم سلامت
-فرم تعهد محضری
فرم تربیت بدنی ترجمه شده

فرم سلامت روان

فرم فردی

صندوق قرض الحسنه

 

آیین نامه ها

فرم تعهد محضری

دستورالعمل نحوه پرداخت وام (شهریه) به دانشجویان

دستورالعمل استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان

راهنمای ثبت درخواست وام در سایت

راهنمای ثبت تعهد محضری در سایت

برگ درخواست ودیعه مسکن

مدارک درخواست ودیعه مسکن

آئین نامه وام بنیاد علوی

فرم درخواست وام تحصیلی بنیاد علوی

فرم درخواست استفاده از وام ضروری دو و سه برابر

راهنمای بازپرداخت اقساط

دستورالعمل نحوه اعطای وام دستیاری به دانشجویان مقاطع Phd ، تخصص و فوق تخصص

اطلاعات و جداول مورد نیاز ثبت نام بیمه تکمیلی دستیاری و Phd

دستور العمل نحوه دریافت تسهیلات بیمه تامین اجتماعی

برگ درخواست تولد فرزند

برگ درخواست وام ازدواج

راهنمای استفاده از سیستم غیرحضوری انعقاد قرارداد بیمه تامین اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی

راهنمای انعقاد قرارداد بیمه تامین اجتماعی

راهنمای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی

راهنمای تسویه حساب الکترونیکی دانشجوئی

راهنمای تسویه حساب دانشجوئی ویژه کارشناسان

راهنمای کار با سامانه تیکتینگ ویژه کاربران

فرم درخواست وام شهریه

ویدیوهای آموزشی:

راهنمای تصویری ثبت نام بیمه اجتماعی

ثبت نام و انعقاد قرارداد بیمه تامین اجتماعی

ثبت نام بیمه تامین اجتماعی در پرتال

ویدئوی آموزشی تسویه حساب الکترونیک دانشجوئی

Template settings